We'll grab a drink and kill our brain cells.

Men tja!

Ligger i min säng just nu och bara filosoferar lite...
Jag kollade på S.O.S familj innan, jag fattar inte hur en familj kan bli som familjerna är i sådana program.
Jag menar hur kan man låta det gå så långt? Man borde väl förstå när man ska sätta gränser, eller?
Barn som skriker och svär åt föräldrarna, vad har dom fått det ifrån? Jo från föräldrarna... Tänker man inte som föräldrer när man svär och skriker? Tänker man inte på att barnen i huset ser upp något otroligt till dom? Det är ju klart som korv spad att ungarna kommer göra likadant som dom! Ibland när jag kollar på det så tror jag inte att det är sant... Som i ett avsnitt av Nanny Jouren, så säger mamman i huset till sin son "Jag bryr mig inte om dig! Ju fortare du kommer till ett fosterhem destu bättre!" Alltså?! Vad fan tänker dom med? Inte konstigt att barnen är som dom är. Vem vill höra något sånt? Vissa människor borde inte få ha barn. Jag blir sur bara av att tänka på detta ämnet.

Men nu orkar jag inte mer.
Tjarrå

Kommentarer
Postat av: Elvira

Många föräldrar tycks glömma bort att det är de som har valt att skaffa barn, det är inte så att de har blivit påtvingade ungarna (du har ju faktiskt ett val). Barnen har ju inte valt att ha dem som föräldrar direkt.

2008-11-26 @ 15:32:00
URL: http://edele.devote.se/
Postat av: Edele

Blev utmanad på min blogg, utmanade dig också. Vore kul om du svarade.



Länk:

http://edele.devote.se/blogs/924334/--utmaning-.htm

2008-12-10 @ 21:13:02
URL: http://edele.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0