I guess this is growing up

Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Jag hade tänkt skriva lite vad som hänt de senaste månaderna.

I oktober så blev jag ju som ni antagligen vet dumpad av Pierre som jag varit tillsammans med i nästan 2 år.
Det tog hårt, jag var väldigt ledsen och jag hade problem med att både äta och sova och skratta. Men iaf, det tog inte många dagar förrän jag då började prata med Dan igen, som jag knappt pratat med på 2 år med tanke på svartsjuka och sånt.
Men iaf, han kom iaf hem till mig och vi pratade som vi aldrig hade pratat förrut, och det kändes bra och han fick mig att skratta igen. Jag visste inte om jag ville bli tillsammans med honom igen egentligen (ja, vi var tillsammans innan jag blev tillsammans med Pierre.). Det hade ju trots allt inte funkat särskilt bra förra gången. Jag tyckte då att det kändes som om han inte brydde sig och dylikt.
Men denna gången kändes det annorlunda, han gav mig komplimanger och han var inte som den Dan jag kände förrut.
Men det visade sig att jag hade fel :)
En dag var han på en fest, som hans ex var på också, och efter den festen så kom han hem till mig. Och ja, vi började ju mysa och lite så, och så när jag skulle kyssa honom så öppnar jag ögonen och ser att han har ett sugmärke på sin hals. Det var sånt "moment" man ser på tv eller läser om. Även då blev jag väldigt ledsen och grät och grät och grät. Det kom senare fram att de även hade kysst varandra och sånt där. Inte kul någonstans att få reda på. Och i princip alla jag pratade med sa att han var ett svin och att jag skulle dumpa honom och så, vilket dom naturligtvis hade rätt i egentligen. Men dum och så som jag är så blev det inte så.
Vi pratade genom det och kom fram till att vi skulle lägga det bakom oss.
Ungefär 3 dagar efter det som hänt, kläcker han att han vill åka till en tjejkompis i kalmar över helgen. Visst, jag ville ju inte hindra honom att åka och träffa sina kompisar, men jag menar.. efter det som hänt så var det väl inte så konstigt att jag hade lite svårt att lita på honom... Han sa att om jag inte ville att han skulle åka så skulle jag säga det till honom. Efter mycket om och men så sa jag till honom att nej jag vill inte att han skulle åka. Och till svar fick jag att han kanske skulle åka ändå. Det kändes som om man fick en smäll på käften ungefär :). Han blev sur på mig, och jag var ju sur på honom med. Men tillslut så åkte han inte iaf. Men senare den dagen när han bestämde sig för att inte åka, så kläcker han att han ville åka och träffa en annan tjej uppe i veda, typ örnsköldsvik. (jag tror på riktigt att han inte vet hur man använder sin hjärna). Det var väl även vid den tiden jag började tänka att jag inte vill ha en pojkvän som vill träffa andra tjejer hela tiden. Efter mycket tänkande så blev det så att jag gjorde slut. Jag orkade helt enkelt inte bli mer ledsen och sån shit. För jag är inte sån person, egentligen. Jag är ganska ofta positiviteten herself. :)

Under de senaste åren så är det hos en viss person jag brukar lätta på hjärtat hos. Och det är Robert. Han är den som brukar få höra mitt gnäll, förlåt (a)
Vi har trots allt pratat i snart 3 år, och det har alltid funnits något speciellt där. Jag har alltid känt att jag kan lita på dig, och du får mig alltid på bra humör! När jag varit ledsen så är det du som fått mig glad igen.
Jag tror inte riktigt du förstår hur mycket du betyder för mig. Men det är vääääldigt mycket.
Det har varit tack vare dig jag verkligen förstått att vissa personen behandlat mig som skit.
Du har lärt mig så oerhört mycket, och du är en person som jag verkligen ser upp till.
Om du inte visste det så vet du det nu.
Jag vill även be om ursäkt till dig.. Jag vet att jag har varit en idiot många gånger.. det är absolut inget jag är stolt över...
och jag hoppas vi har lagt det bakom oss. Men jag förstår att det är svårt och jag förstår om det tar tid. Men jag väntar gärna, för du betyder mycket för mig. Jag vill inte förlora dig för du är en underbar person.



Det var meningen att jag skulle posta detta inlägget igår, men det hann jag inte för jag var tvungen att springa till bussen till maxi. Men nu är det gjort.

take care!
tja.


My heart is crushed
By a former love

Can you help me find a way
To carry on again?

Kommentarer
Postat av: Stina

Djupt.

2009-01-15 @ 16:33:39
URL: http://manoverboard.blogg.se/
Postat av: Anna PQ

Du är hur stark som helst som skriver detta till "allmän beskådan", du är värd bättre kom ihåg det !

2009-01-15 @ 19:44:47
Postat av: Niklas

Awe vännen då =) Kärlek är inte alls lätt :/ Hoppas att allt kommer gå bra för dig =) <3<3<3<3

2009-01-15 @ 23:50:54
URL: http://rosakitty.blogg.se/
Postat av: Elvira

Det här kanske kommer att låta lite "cheesy", men du förtjänar verkligen någon som endast har ögon för dig. Ibland tar det bara lite extra tid att hitta, alternativt inse, vilka människor som är värda att behålla.

2009-01-19 @ 16:30:33
URL: http://edele.devote.se/
Postat av: Cristin

Hejhej! besök gärna min blogg och prenumerera på bloglovin.com om du har det! alltid modetips och annat kul… sexigaste bikinis och snyggaste väskorna/kläderna! Hoppas du gillar den!

Ha det super bra!

ccristin.blogg.se

2009-01-20 @ 15:33:44
URL: http://ccristin.blogg.se/
Postat av: ZeinaGaby

hejar på dig!<3

2009-01-22 @ 13:13:13
URL: http://zeinagaby.blogg.se/
Postat av: Elvira

(svar) Jasså, Maja? Inte visste jag att du gillade vampyrer ;) Har redan bokat filmen. (A)

2009-01-23 @ 22:36:06
URL: http://edele.devote.se/
Postat av: l to the izz

du är grym, fortsätt vara det! puss på dig!

2009-01-29 @ 21:23:47
Postat av: vaniljgrodan

Min lillebror D är en stor idiot ibland... Har skällt på honom en hel del.. Och ja, du har rätt i att han inte tänker.. Är ganska hundra på att han inte vet hur man gör vissa gånger. morr



Lycka till i livet och med kärleken tjejen. :)

2009-06-04 @ 15:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0